KONKRETNE SYTUACJE WYWOŁUJĄCE OKALECZANIE.

 sierpień 27, 2019

    O przyczynach okaleczania mówię prawie w każdym filmiku (bo to jest naprawdę najważniejsze!), ale w tym filmie opisuję konkretne przykłady moich pacjentów. Zapraszam do obejrzenia!

KTO SIĘ OKALECZA?

 sierpień 27, 2019

    Co charakteryzuje osoby przejawiające zachowania autodestrykcyjne? Zapraszam do obejrzenia filmu. Młodzież może sprawdzić czy to co mówię faktycznie ich opisuje, a rodzice czy zgadzają się ze mną, jeżeli chodzi o ich dziecko.

NIGDY NIE PRZESTANIESZ SIĘ OKALECZAĆ, JEŚLI...

 sierpień 27, 2019

     Film kieruję do młodzieży (ale osoby dorosłe i rodzice - czujcie się również zaproszeni :)) . W filmie podaję dwa powody (najczęściej je spotykam), które mogą zadecydować o tym, że okaleczanie nigdy nie zniknie.

MITY DOTYCZĄCE OKALECZANIA

 sierpień 27, 2019

      Na temat okaleczania krąży wiele nieprawdziwych przekonań, które zamiast pomóc osobom okaleczającym się, mogą utrudniać wyjście z tego problemu. Zobacz jakie mity krążą na temat okaleczania i poznaj prawdę :)

DLACZEGO TAK TRUDNO PRZESTAĆ SIĘ OKALECZAĆ?

 sierpień 21, 2019

      Trudność z rozwiązaniem problemu okaleczania polega na tym, że osoby zazwyczaj skupiają się na skutku, nie na przyczynie. Samookaleczanie jest skutkiem, przyczyna leży gdzie indziej i na nad nią należy pracować (zachęcam do obejrzenia nagrania). Film przeznaczony zarówno dla młodzieży, jak i rodziców.

JAK POMÓC OSOBIE, KTÓRA SIĘ OKALECZA? DLA NASTOLATKÓW.

 lipiec 24, 2019

     Ten film "wypracowała" sobie młodzież, pisząc do mnie wiadomości: "Moja koleżanka się okalecza. Jak mogę jej pomóc?". Rozumiem, że bardzo chcemy pomóc osobie z problemem okaleczania, ale co ciekawe, pomoc nie polega na zabraniu żyletek i wymuszeniu obietnicy, że już więcej tego nasza koleżanka/kolega nie zrobi. Absolutnie nie. Jaką rolę pełni równieśnik osoby okaleczającej się i co może zrobić - o wszystkim opowiadam w filmie.

OKALECZANIE MŁODZIEŻY. FILM DLA RODZICÓW.

 lipiec 24, 2019

     Jeżeli jesteś rodzicem i zaobserwowałeś nacięcia na przedramionach, udach, nogach lub brzuchu u swojego dziecka, w tym filmie znajdziesz odpowiedzi na pytania: Dlaczego moje dziecko się okalecza? Z czym jest to związane i co należy robić.

JAK PROPONOWAĆ POMOC DZIECKU? (OKALECZANIE)

 sierpień 11, 2019

    Jedno to wiedza, że moje dziecko potrzebuje pomocy specjalisty (ponieważ się okalecza), a drugie to umiejetności, aby taką pomoc zaproponować. Jedni rodzice nie mają z tym żadnych trudności, nastolatek chętnie rozmawia i współpracuje. Jednak są też tacy rodzice, którzy nie wiedzą, jak taką rozmowę rozpocząć lub spotykają się z ogromnym oporem ze strony swojego nastolatka (aby z takiej pomocy skorzystać). W filmie przygotowałam konkretne wypowiedzi jakimi można się posłużyć w rozmowie ze swoim dzieckiem. Powodzenia!

JAK PRZESTAĆ SIĘ OKALECZAĆ?

 lipiec 24, 2019

     Wiele osób podejmuje próby i obiecuje, że to już ostatni raz, kiedy się okaleczają. Zazwyczaj jednak kończy się to niepowodzeniem i problem powraca. Błąd polega na tym, że okaleczanie nie jest kwestią "chcenia" lub "nie chcenia". Nie wystarczy decyzja i wola. Dlaczego? Zapraszam do obejrzenia filmu.

SAMOOKALECZANIE. DZIENNIKI I PAMIĘTNIKI.

 czerwiec 30, 2019

   Zapraszam do obejrzenia filmu, w którym prezentuję autentyczne wpisy z dzienników osób okaleczających się. Celem filmu jest pokazanie co przeżywa osoba, która się okalecza. Nagranie przeznaczone jest zarówno dla nastolatków jak i rodziców.

DEPRESJA część 1 (EPIZODY DEPRESYJNE)

 czerwiec 30, 2019

      Jaką rolę w depresji odgrywa psychiatra? Kiedy leki nie są najlepszym rozwiązaniem? Oraz kilka przemyśleń dotyczących depresji prosto z gabinetu :)

DWA RÓŻNE SPOSOBY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW PSYCHOLOGICZNYCH.

 styczeń 31, 2019

     Przyciągam nieudaczników. Kolejny związek mi nie wyszedł. Nie jestem w ciąży. Jestem w ciąży. Nie mam faceta. Już długo nie mam faceta. Od miesiąca jestem sama. Nie lubię mojej pracy. Lubię moją pracę, ale nie lubię szefa. Jestem zmęczona nadgodzinami. Za mało zarabiam. Nie lubię wakacji w hotelu, a jeżdżę tam co roku. Nie lubię mojej koleżanki, a muszę się z nią przyjaźnić. Nie chcę do końca życia pracować w tej firmie. Marzę o podróży.

O CZYM PAPROCKA CIĄGLE MÓWI W GABINECIE?

 grudzień 19, 2018

     Zauważyłam, że niezależnie od problemu i osoby z którą pracuję są takie rzeczy czy wskazówki psychologiczne, które powtarzam prawie każdej osobie :) PRAWIE KAŻDEJ OSOBIE! Ta bezcenna wskazówka dotyczy sfery emocjonalnej.

PRZYCZYNA PROBLEMU! Samookaleczanie, zaburzenia odżywiania, alkohol.

 grudzień 19, 2018

    W wyjściu z problemu najważniejsze jest znlezenie jego przyczyny. Temu służą spotkania z psychologiem lub psychoterapeutą. Znajdujemy przyczynę i do niej dopasowujemy rozwiązanie. Pacjenci mają zupełnie inne podejście (zazwyczaj błędne), które bierze się po prostu z niewiedzy. Dlatego edukuję ludzi, aby szybciej można było rozwiązać problemy natury psychologicznej :)

MACKI EMOCJONALNE - dlaczego tak trudno zakończyć pewne relacje?

 grudzień 12, 2018

        Wyobraźcie sobie sytuacje, że kończy się jakaś relacja albo zwalniają Was z pracy, wyrzucają ze szkoły lub jakiejś grupy do której należycie. I nagle - rozpacz, bardzo trudne emocje, leżenie pod kołdrą całymi dniami, niechęć do życia.

Co mają z tym wspólnego emocje (macki emocjonalne)?

Gdzie popełniliśmy błąd?

Co zrobić żeby sobie pomóc i unikać na przyszłość takich sytuacji?

5 LAT TANDEMU! NIESPODZIANKA!

 listopad 05, 2018

   

      Z okazji 5-tych urodzin mojego gabinetu przygotowałam kilka niespodzianek - serdecznie zapraszam! :)

PRACA Z MŁODZIEŻĄ W GABINECIE PSYCHOLOGICZNYM

 sierpień 20, 2018

     Młodzież zgłaszana do mnie do gabinetu przez rodziców, bardzo często obawia się, że to czym podzielą się ze mną na spotkaniu zostanie powtórzone rodzicom. Co i kiedy przekazuję rodzicom? Czy rodzice muszą być na spotkaniach? Które postawy rodziców bardzo mi pomagają w pracy, a które ją utrudniają? Oraz dlaczego niektóre spotkania nie przynoszą efektów? Zapraszam do obejrzenia filmu.

PRACA PSYCHOLOGA SZKOLNEGO

 sierpień 20, 2018

     Oprócz pracy w gabinecie prywatnym, pracuję na pół etatu w szkole. Dość często otrzymuję pytania od młodzieży czy to co się mówi psychologowi szkolnemu zostaje u psychologa? Czy psycholog mówi o tym wychowawcy? Czy powiadamia rodziców? Na te pytania i o roli psychologa szkolnego opowiadam w filmie. Film może być również pomocy dla rodziców. Powiadomienie psychologa/pedagoga czy wychowawcy o tym co się dzieje w domu (śmierć bliskiej osoby, rozwód) czy z dzieckiem (choroba, nerwica), powoduje większą wyrozumiałość i zrozumienie przez nauczycieli. Zapraszam do obejrzenia.

KOBIETY I MĘŻCZYŹNI MIĘDZY 20 A 30 ROKIEM ŻYCIA

 sierpień 20, 2018

    W gabinecie pracuję z osobami od 13ego roku życia do prawie 70tego. Jednak gdyby więcej kobiet i mężczyzn korzystało z pomocy psychologa między 20stym a 30stym rokiem życia (w okresie usamodzielniania) byłoby mniej rozwodów, jakość tworzonych związków byłaby jakościowo lepsza, decyzja o pracy kierowana byłaby poczuciem wartości i mocnymi stronami, a nie lękiem i obawami. Profilaktyka lepsza niż leczenie! Zapraszam do obejrzenia filmu.

-- MYŚLI I PRÓBY SAMOBÓJCZE --

 lipiec 18, 2018

   Temat myśli i prób samobójczych nadal pozostaje tematem TABU. Myślę, że każdy może przyznać, że miał momenty w życiu kiedy pomyślał: "Po co to wszystko?", "Czy warto się z tym męczyć?", "Czasem dobrze byłoby nie żyć". Na które myśli reagujemy i co robimy w przypadku próby samobójczej - konkretne wskazówki w filmie.

WULGARYZMY U PSYCHOLOGA

 lipiec 16, 2018

     Wulgaryzmy - dla jednych słowa tabu, dla innych słowa jak każde inne. Jaką rolę mogą pełnić w gabinecie i komu ich używanie może pomóc?

BLOKOWANIE ZŁOŚCI

 lipiec 10, 2018

      Blokowanie emocji jest charakterystyczne dla osób, które w życiu doświadczyły trudnych sytuacji. Aby "przetrwać", wytworzyły mechanizm obronny, który pozwolił upakować trudne emocje do "skrzynki", zamknąć na klucz i przez pewien czas nie pamiętać i nie czuć. A potem minął czas, sytuacja się zmieniła... a emocje nadal pozostały w skrzynce. Co się z nimi dzieje i kiedy mechanizmy obronne przestają nas chronić?

ZABURZENIA SNU - poznaj przyczyny i skuteczne metody.

 maj 29, 2018

     Jeżeli kładziesz się spać i długo nie możesz zasnąć... Albo szybko zasypiasz, ale budzisz się i ponownie nie możesz zasnąć... Albo leżysz długie godziny, czekając na sen...

NAJGORSZE MOMENTY W DEPRESJI

 maj 09, 2018

   Depresja u każdego wygląda  inaczej. Zazwyczaj jest to huśtawka nastrojów kiepskich, gorszych i jeszcze gorszych. Które momenty są najtrudniejsze i jak sobie z nimi radzić? Zapraszam do poczytania.

SAMOOKALECZANIE - CO Z TYMI MAZAKAMI?

 kwiecień 12, 2018

   Coraz częściej nastolatkom, które się samookaleczają, zaleca się jako alternatywną formę do żyletek, cyrkli, temperówek - mazaki oraz gumki recepturki. Dlaczego i czy to są skuteczne metody - zapraszam do artykułu :)

NERWICA LĘKOWA. NERWICA NATRĘCTW.

 styczeń 31, 2018

   Bardzo często moi Pacjenci nie zdają sobie sprawy, że niektóre z nieprzyjemnych objawów, których doświadczają to właśnie nerwica. Potrafią funkcjonować długie lata - przekonani, że tak już będzie zawsze, że taka ich uroda.

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ

 grudzień 21, 2017

Przygotowałam scenariusz lekcji wychowawczej dla nauczycieli, wychowawców, psychologów i pedagogów szkolnych o tematyce "Uwierz w siebie". Można oczywiście zrobić go również w rodzinnym gronie lub zebrać znajomych i zrealizować go z przyjaciółmi. Bo co innego słuchać i mówić o wierze w siebie, a co innego zacząć działać w tym temacie :)

DO MŁODZIEŻY. UWIERZ W SIEBIE.

 grudzień 21, 2017

Z brakiem wiary w siebie i niskim poczuciem własnej wartości u młodziez (ale też i u dorosłych) spotykam się na każdym kroku. 

Moja nauczycielka z liceum poprosiła mnie czy nie mogłabym nagrać jakiegoś filmu o wierze w siebie dla jej dzieciaków (te dziaciaki są w wieku gimnazajalnym). Efekty znajdziecie poniżej :)

------ SAMOOKALECZANIE ------

 listopad 02, 2017

     Od dawna proszono mnie, abym napisała lub nagrała film o tematyce samookaleczania. Temat bardzo popularny i bardzo na czasie. Wskazówki dla rodziców, nauczycieli, psychologów, pedagogów oraz samych nastolatków.

DLACZEGO BUNTUJĘ SIĘ PRZEZ DOGŁĘBNĄ ANALIZĄ PRZESZŁOŚCI W GABINECIE?

 wrzesień 30, 2017

Bardzo często moi Pacjenci dzielą się taką obawą, że nie chcą wracać do przeszłości, że woleliby zostawić to za sobą. Co ja o tym myślę? Czy tak się da w ogóle zrobić? I czy można rozwiązać problem bez powrotu do pewnych wydarzeń?

DLACZEGO KOLEJNE SPOTKANIA U PSYCHOLOGA SĄ WAŻNIEJSZE NIŻ PIERWSZE?

 wrzesień 30, 2017

 Bardzo dużą wagę przywiązujemy do pierwszego spotkania. Czasem odczuwamy stres, zaciekawienie, zaniepokojenie. A po pierwszej wizycie możemy poczuć ulgę, zadowolenie. I czasem na tym jednym spotkaniu się kończy. A szkoda... Dlaczego tak ważne są kolejne spotkania?

PRZEKONANIA, OBAWY, WĄTPLIWOŚCI DOTYCZĄCE MOJEGO ZAWODU

 wrzesień 30, 2017

 Co jakiś czas zbieram różne zasłyszane stwierdzenia, obawy i przekonania dotyczące mojego zawodu, które krążą wśród ludzi. Są to mity, półprawy i nieprawdy :) 

JAK RADZIĆ SOBIE ZE ZMORĄ JESIENNO-ZIMOWĄ?

 wrzesień 29, 2017

W okresie jesienno-zimowym zwiększa się ilość Pacjentów w moim gabinecie :) Nie, no dobra żartuję, ale w tym okresie widać spadek nastroju, samopoczucia i uaktywniają się destrukcyjne/negatywne myśli. O trzech sposobach, z których sama korzystam, możesz dowiedzieć się w dzisiejszym poście.

------ NĘKANIE W SZKOLE ------

 wrzesień 08, 2017

 Wiemy, że nękanie jest czymś złym i nie powinno mieć miejsca. Ale czy tak naprawdę wiemy jak dalekosiężne mogę to być skutki? Film (częściowo) oparty na historii pewnej Nastolatki.

Coś co młodzież nazywa BÓLEM WEWNĘTRZNYM

 wrzesień 05, 2017

Bardzo popularny temat dotyczący Nastolatków (nie spodziewałam się, że aż tak). Czyli co młodzież nazywa BÓLEM WEWNĘTRZNYM i skąd on się bierze.

SMUTNA PRAWDA O CHŁOPAKACH, KTÓRZY ZMIENIAJĄ DZIEWCZYNY

 wrzesień 05, 2017

Przystojny chłopak, kolejna nowa dziewczyna - już czwarta. Patrzymy na niego, zazdrościmy mu - ma powodzenie. Prawda wygląda zupełnie inaczej. Nikt o tym nie mówi. 

DWIE NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY NIEŚMIAŁOŚCI U NASTOLATKÓW

 wrzesień 05, 2017

Przyczyn nieśmiałości jest bardzo dużo, ale pracując w gabinecie zauważyłam, że można wskazać dwie najczęściej występujące przyczyny.  W filmie opowiadam również jakie wychowanie Rodziców może mieć wpływ na wychowanie nieśmiałego Nastolatka.

NIEŚMIAŁOŚĆ W NAWIĄZYWANIU RELACJI

 wrzesień 05, 2017

Niesmiałość dla wielu Nastolatków może być naprawdę ogromną trudnością w nawiązywaniu i podtrzymywaniu relacji. Na czym polega praca nad nieśmiałością, jakie zdania w głowie i jakie emocje blokują działania Nastolatka :)

WAKACYJNE PLANY NASTOLATKÓW

 wrzesień 05, 2017

O tym jak można wykorzystać czas wakacji dla własnego rozwoju i przyjemności, czyli lista pomysłów do wykorzystania w czasie letnich miesięcy.

DWOJE WYCHOWAŁAM, A Z TRZECIM COŚ NIE TAK

 wrzesień 05, 2017

To zdanie słyszę wyjątkowo często. Kiedy Rodzice zgłaszają się z problemem dotyczącym najmłodszego Nastolatka "z którym coś jest nie tak", pozostała starsza dwójka "jest w porządku".

Przykładowo, nasze Dziecko nie chce się uczyć. A przecież pozostałe rodzeństwo pilnie się uczyło.

DLACZEGO NASTOLATKI SAMOOKALECZAJĄ SIĘ? CO MYŚLĄ RODZICE, CO MÓWIĄ NASTOLATKI.

 marzec 17, 2017

Autoagresja to działanie lub szereg działań mających na celu spowodowanie psychicznej albo fizycznej szkody, jest to agresja skierowana "do wewnątrz". To rodzaj zaburzenia instynktu samozachowawczego, który wyraża się tendencją do samookaleczeń, samouszkodzeń zagrażających zdrowiu, a nawet życiu [Eckhardt A.: Autoagresja. Wydawnictwo WAB, Warszawa 1998. ]. Nastolatek z różnych przyczyn atakuje sam siebie, powoduje to oprócz fizycznych obrażeń, również i pogłębienie obecnych już psychicznych problemów. 

NASTOLATKI I ICH TOKSYCZNE RELACJE Z CHŁOPAKAMI

 marzec 03, 2017

Dzisiaj chciałam napisać o Nastolatkach i ich relacjach z chłopakami (Nastolatki potrafią również nawiązywać toksyczne relacje z dziewczynami, ale to temat na inny artykuł). Dużo czasu spędzam z młodzieżą, dlatego czasem mam wrażenie, że nic nie jest mnie w stanie zaskoczyć, a jednak... Zastanawiam się, skoro ja tyle czasu poświęcam na rozmowę z Nastolatkami i bardzo staram się nad nimi nadążyć, to jak Rodzice zajęci pracą, są w stanie choć trochę zrozumieć ich świat.

AGRESYWNY NASTOLATEK = ZRANIONY NASTOLATEK

 luty 16, 2017

Nastolatkowie trafiają do mnie po różnych, trudnych doświadczeniach w okresie podstawówki i gimnazjum. Te trudne doświadczenia (jak wyśmiewanie, znęcanie, umówienie się większą grupą, że nie będziemy się do danej osoby odzywać, nie zaproszenie do klasowej grupy na fb, powierzenie sekretu, który został powtórzony innym, niesprawiedliwe traktowanie nauczyciela) powodują iż Nastolatek w naturalny (czasem zupełnie nieuświadomiony sposób) wytwarza mechanizm obronny pt. "Już nikomu więcej nie dam się zranić", "Już nikomu więcej nie zaufam".

DOROŚLI W OCZACH NASTOLATKÓW - NIE MA ZMIŁUJ.

 luty 09, 2017

Na zajęciach z psychologiem poprosiłam młodzież, aby odpowiedzieli mi na trzy pytania. Trzecie z nich brzmiało "Co Cię denerwuje w dorosłych?". Bardzo podobały mi się odpowiedzi. Umieszczam je dla Was, abyście spróbowali zrozumieć i zobaczyć punkt widzenia nastolatków:

PYTANIE, KTÓRE NAJCZĘŚCIEJ ZADAJĘ RODZICOM.

 luty 02, 2017

Przyszli do mnie Rodzice, którzy mają trudności wychowawcze. Po kilku minutach rozmowy słyszę: "Jest leniwy, nic nie zrobi w domu", "Ona myśli tylko o sobie", "Ja nie wiem co to dziecko wymyśla". A Nastolatek siedzi i tego wszystkiego słucha, a problemy są i to całkiem poważne (używki, niechodzenie do szkoły, wracanie późno do domu, codzienne kłótnie).

MÓJ NASTOLATEK JEST LENIWY. RATUNKU!!!

 styczeń 26, 2017

"Mój Nastolatek jest leniwy" to jedna z najczęściej powtarzanych fraz zaraz obok "Tylko przez komputerem by siedział" i "Nic w domu nie zrobi". Rodzice siedzą przede mną i rozkładają ręce, bo mają leniwe dziecko. Wyjaśnijmy sobie jedną kwestę: "NASTOLATEK NIE RODZI SIĘ LENIWY, NIE MA TAKIEGO GENU, ON SIĘ TAKI STAJE POPRZEZ PROCES WYCHOWANIA!!!".

"KUPIŁEM MU BUTY, A ON NIE CHCE W NICH CHODZIĆ".

 styczeń 19, 2017

Czy zdarzyło się Wam kupić coś swojemu Nastolatkowi z ubrań/butów, a on się na to wypiął? Okropny, prawda? :) No właśnie, nieprawda. To nie są czasy kiedy wszyscy nosili to samo i kupowali w jednym miejscu, jak tylko była okazja. Dla współczesnych Nastolatków moda jest ważna. Ale, ale.... ja w kółko i bez przerwy dążę do zrozumienia pewnych kwestii. Zaciekawiona, pytam więc Rodziców: "Dlaczego Pan/Pani sam zdecydował się kupić te rzeczy?". I dochodzimy do sedna problemu.

MOJE DZIECKO MI SIĘ NIE ZWIERZA. CO ROBIĆ?

 styczeń 12, 2017

Rodzice bardzo często mówią mi: "Moje Dziecko w ogóle ze mną nie rozmawia, o niczym mi nie mówi, w ogóle się nie zwierza". No cóż, jest takie oczekiwanie, że to Pani Psycholog porozmawia z Nastolatkiem i przemówi mu do rozsądku. Nic bardziej mylnego. Nawet nie zamierzam :) Moim zadaniem jest znaleźć przyczynę z jakiego powodu Nastolatek się nie zwierza, a przyczyna zwykle leży po stronie Rodzica.

POTRAFISZ ZROBIĆ AWANTURĘ O BŁAHOSTKĘ? ODKRYŁAM DLACZEGO.

 styczeń 05, 2017

Potrafisz krzyczeć z powodu plecaka stojącego nie w tym miejscu? Albo nierówno ustawionych butów? Bo nikt nie otworzył okna? Czy z powodu jeszcze innych błahostek? Umówmy się, przecież nie chodzi o plecak, buty czy okno. Tak naprawdę chodzi o coś innego, tylko te drobnostki na co dzień mało irytujące, w pewnych sytuacjach są "wyzwalaczami" do tego, aby krzyknąć. Faktem jest, że chodzi o coś innego.

JAK MÓWIĆ DO NASTOLATKA, ŻEBY WYŁĄCZYŁ KOMPUTER.

 grudzień 29, 2016

Scenariusz z jakim najczęściej się spotykam. Prosimy raz, żeby nasz Nastolatek wyłączył komputer. Po tych słowach zajmujemy się sobą (ktoś niespodziewanie zadzwoni lub skupiamy się na obowiązkach domowych), zwykle upływa dużo czasu. I nagle przechodząc obok pokoju przypomina nam się, że kazaliśmy wyłączyć sprzęt, a nasze Dziecko niczego nieświadome nadal surfuje w internecie.

MOJE 3 WYPRACOWANE ZASADY PODCZAS ZAJĘĆ W SZKOLE.

 grudzień 22, 2016

Czasem mnie to zastanawia, że niektórym klasom i osobom (z którymi pracuję indywidualnie) wystarczy powiedzieć lub przypomnieć zasady i sprawy są jasne. A czasem jest tak, że przypomnę o zasadach i wraz znajdzie się delikwent, który czuję potrzebę, aby je sprawdzić. A że Pani Psycholog nie rzuca słów na wiatr, wyciągam konsekwencje.


Gdy wchodziłam do klasy, miałam dwie zasady:

O TYM JAK MŁODZIEŻ SZYBKO UCZY PANIĄ PSYCHOLOG PRZEBIEGŁOŚCI.

 grudzień 15, 2016

Prowadziłam zajęcia z Treningu Osobowości w ramach Projektu Europejskiego, a że zajęcia miały odbywać się po lekcjach, motywacja uczestników była minimalna. Przewidziałam, że jeśli młodzież podpisze listę obecności na początku zajęć, motywacja pozostania do końca zajęć może być sporym wyzwaniem. Wpadłam na pomysł, że młodzież listę obecności będzie podpisywać dopiero pod koniec zajęć (byłam z siebie bardzo dumna). Nie przewidziałam, że przez całe zajęcia będę walczyła z: